keskiviikko 30. maaliskuuta 2011

Jetimiehen mietteitä 8.

Menestyneen organisaation edellytys, näin olen lukenut, on perustehtävän ymmärtäminen. Eli selkeä perustehtävä.
Kirjaston tehtävä on kai helppo määritellä. Omasta mielestäni Heikko Poroilan määritys: Kirjaston tehtävänä on tarjota tieto- ja sisältöpalveluita,  on hyvä.


Mutta miten tulevaisuudessa? Ainakin tuntuu siltä, että kirjastossa tehtävä työ sirpaloituu (vai olisiko fragmentoituminen parempi sana?) koko ajan. Tietoyhteiskunta tuottaa koko ajan uusia tapoja ja välineitä osallistua ja myös pakottaa ihmiset käyttämään uusia välineitä.


Esimiehenä minulla tulisi olla selkeä kuva perustehtävästä, jotta näin olisi myös henkilökunnan laita. Välillä tuntuu, että perus on siellä ja tehtävä täällä.

On yksi henkilö joka tekee tätä, toinen tekee tuota ja kolmas sitä yhtä juttua, mistä minä en oikeastaan ole edes varma mitä se tekee.

1 kommentti:

  1. Tieto- ja sisältöpalvelujen määritteleminen onkin se vaikeampi asia!

    VastaaPoista